Mikaels artikel-uppgift.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article3435484.ab


Vad handlade artikeln om?
 
  Denna artikel handlar om hur ostabil ekonomin verkligen är och varför den är det, även den svenska ekonomin. Amerika hade sagt i åratal att deras ekonomi är stabil, och nu håller den på att rasa. Raset påverkar även andra land som köper in varor därifrån från Amerika.
  Artikeln handlar även om hur bankerna har slutat att lita på varandra och hur de som bär skulden till ekonomiraset fortsätter som de gjort innan utan att så mycket som att be om ursäkt.

Är det en viktig nyhet?

  Ja, detta är en mycket nyhet eftersom den förklarar mycket som de flesta vill dölja inom det ekonomiska raset. Allt kommer fram i sinom tid. Många kommer följa allt som händer inom ekonomikrisen eftersom det kan påverka deras egna sparpengar.

Var artikeln bra skriven? Saknade den något?

  Artikeln är mycket bra skriven och har fångat mitt intresse från början till slut. Enligt mig så saknade den inte mycket mer än några bättre bilder vid texten. Den innehöll mycket dramatik, vilket enligt mig är bra.

Har jag lärt mig något nytt?
  Det kan man säga, jag har inte varit speciellt insatt i detta ämne innan. Men nu verkar det som om jag kan mycket mer om det. Detta var en del av ekonomikrisen som jag inte hade fått veta så mycket om innan.


Kommentarer
Postat av: Stefanhum

Det låter som det var en bra artikel eftersom du förstår mer av finaskrisen.

2008-10-22 @ 09:56:18
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0